poniedziałek, 19 marca 2012

Masa informacji na temat MoP !!!

Dziś od samego rana zostaliśmy zalani masą informacji na temat kolejnego dodatku. Masa filmików, screenshotów i dużych informacji. Postaram się przekazać wam jak najwięcej zdołam bo nowy dodatek zapowiada się niesamowicie !!! Od siebie dodam, że jest bardzo klimatyczny i bajkowy :) Myślę, że warto na niego poczekać.


Zapraszam także do galerii w której znajdziecie najnowsze screeny z Mists of Pandaria.


Najważniejsze informacje:

- Ostatni patch do Mists of Pandaria będzie nosił tytuł Oblężenie Ogrimmaru. Obie frakcje wezmą udział w odbiciu stolicy Hordy z rąk Garosha by ostatecznie położyć kres jego niszczycielskim rządom.

- Konflikt między frakcjami wybuchnie na dobre a głównym polem walki stanie się Pandaria

- Fabuła została podzielona na dwie części. Pierwsza z nich zaczyna się w chwili dotarcia na Pandarie, a druga to wojna między Przymierzem a Hordą.

- Pojawi się nowa profesja "Farmerstwo". Będziemy mogli założyć własne gospodarstwo i chodować na nim roślinki oraz być może zwierzęta (to chyba najbardziej ciekawa profesja jaka do tej pory się pohawiła).

- Będzie 7 stref zamiast 5. Ma to na celu zmniejszenie liniowości rozgrywki i przyjemniejsze progresowanie postaci.

- Bedą nowe modele ras ale póki co nie są jeszcze gotowe.

- Podniebne Węże to Panderańskie wierzchowce. Będzie można wychodować swojego w przeciągu ok. 20dni. Na początku wybieramy jajko i kolor. Następnie wykonujemy daily qesty podczas których nasz pupil będzię rósł aż do chwili kiedy stanie się pełnoprawnym mountem.

- Obecnie każda rasa poza Goblinem i Worgenem będzie mogła zostać Monkiem.

Tereny:

Wandering Isle
- Wyspa nie pojawi się na mapie świata.

- Ci, którzy podążają ścieżką Houjina są impulsywni, szybcy w działaniu i praktyczni. Uczniowie Houjina twierdzą, iż cel uświęca środki, a podobnie nastawionych kompanów znajdą w szeregach Hordy.
Podążający ścieżką Tushui są bardziej kontemplacyjni, skupieni na abstrakcyjnych ideałach sprawiedliwości i moralności. Studenci Tushui uważają, że życie można dobrze przeżyć tylko kierując się odpowiednim kodeksem. W silnym Przymierzu dopatrują się kultywowania podobnych reguł.

Jade Forest
- Znajduje się tutaj Temple of Jade Serpent i jest pierwszym lochem.

- Świątynia ta stanowi szczególne miejsce w historii Panderan, gdy ostatni cesarz pokonał Sha uwięził go w podziemią.

- Przymierze i Horda wyląduje po przeciw ległych stronach lokacji. Będą to Ci którzy ocaleli z katastrofy statku. Centralna częśc stanie się polem bitwy.

- Jinyu to rasa szlachetnych rybo-ludzi z których Pandareni biorą przykład. Jinyu są rozsiani po całej Pandari.

- Hozen to przeciwieństwo Jinyu. Horda dała im broń i przyjęła do swych szeregów.

Valey of the Four Winds
- Jest sercem Pandari.

- Okoliczni mieszkańcy uprawiają tu niesamowite rośliny oraz zwierzęta.

- To właśnie tutaj przyjdzie nam założyć własną farme gdy osiągniemy odpowiednie stosunki ze znajdującą się tam frakcją.

- Będzie tu ciąg daily qestów podczas których będziemy sadzić rożliśnki do Herbalismu, hodować składniki do naszych potraw z Cookingu itd.

- Znajduję się tu także dungeon Stormstout Brewery wykonany w skali 1:1 co oznacza, że będziemy mogli wykonywać tu qesty.

Krasarang Wilds
- Jest to podstrefa Valey of the Four Winds. Jest to przybrzeżny las tropikalny z dużą ilością opowieści.

- Mogu to oryginalni władcy Pandari którzy rządzili tą ziemią 10.000lat temu.

- W owych czasach wybudowali świątynie na całym kontynencie, które są teraz w rozsypce. Przemierzysz je w czasie questów.
Teraz chcą odzyskać swoje ziemie i stanowią kolejne zagrożenie, z którym będziecie się borykać cały czas.

- Natkniecie się na nich zarówno w rajdach, jak i w lochach.

- Jeśli odzyskają swoje imperium, dla Pandarenów byłaby to zła wiadomość. Stanowią dla nich ogromne zagrożenie.

- Są kształcicielami ciał, potrafią tworzyć inne istoty

- Saurok są rasą jaszczuroludzi stworzoną przez Mogu.

- Zaprojektowano ich, by byli wystarczająco mądrzy, aby używać broni i walczyć za Mogu, ale z biegiem lat część z nich uciekło.
Znajdziecie ich w całej Pandarii i w niektórych lochach.

- W jednym z patchy, Przymierze i Horda przybiją do brzegów ze swoją flotą, czołgami i wojskiem, i wybudują fortece na wyspie. Pojawią się tu zarówno Król Varian Wrynn jak i Garrosh Hellscream.

- W pewnym momencie z powodu Kataklizmu mgły otaczające wyspę rozwiały się. Świat,a zwłaszcza ta strefa, poprzez kolejne patche będą ulegały zmianom.

- W patchu 5.1 plaża w Krasarang Wilds przerodzi się w strefę bitwy.

- Turtle Beach (żółwia plaża) jest kolejnym ważnym miejscem w historii Pandarii. Tutaj pierwszy pandareński obieżyświat Liu Lang zdecydował się sprawdzić, co znajduje się za mgłą. Wyruszył na skorupie gigantycznego żółwia, który urósł i stał się strefą Wandering Isle.

- Po strefie rozsianych jest wiele historycznych miejsc. Będziesz mógł odwiedzić je wszystkie i dowiedzieć się więcej o przeszłości Pandarii. Jednym z takich punktów jest pomnik Liu Langa na Turtle Beach.

Kun-Lai Summit
- Strefa ta jest podzielona na dwa obszary, podgórskie niziny oraz najwyższe góry w Azeroth.

- Yaungol. Ich sytuacja przypomina tę, w jakiej byli Taunka z Northrendu. Zostali oddzieleni od reszty świata, gdy Pandaria oderwała się od głównego kontynentu.

- Są agresywni, bo szukają nowego miejsca zamieszkania.

- Grummles zostali stworzeni przez Mogu jako rasa niewolnicza do taszczenia różnych rzeczy.

- Są dobrymi przewodnikami i mogą przenosić wielokrtonie więcej, niż sami ważą.

- Mają drogę handlową wiodącą poprzez całą strefę, zwaną Burlap Trail. Będą potrzebować waszej pomocy, bo zrobiło się tam niebezpiecznie.

- Shado-pan są najbardziej elitarną grupą pandareńskich wojowników. Doskonale rozumieją zagrożenie ze strony Sha.

- Będziecie musieli zdobyć ich zaufanie i uzyskać kolejne rangi.

- Shado-pan Monastery umiejscowiona jest w obrębie tej strefy.

Vale of Eternal Blossoms
- To pierwotna stolica Mogu.

- Znajdują się tu święte rozlewiska, których Mogu użyli do budowy swego imperium.

- Wszyscy w Pandarii walczą o rozlewiska, by przejąć kontrolę nad ich tajemniczymi mocami.

- Zarówno Przymierze jak i Horda będą miały tu swoje bazy, w których znajdzie się auction house, bank i ogólni sprzedawcy.

- Strefa będzie oblężona głównie przez Mogu chcących odzyskać swój dawny teren.

- Golden Lotuszostali wybrani przez Celestynów na strażników tej strefy.

- Jest ich zbyt mało, by mogli sami stawić opór Mogu, więc będą potrzebować waszej pomocy.

- Z początku nie będą wam ufać, więc będziecie musieli zdobyć ich zaufanie. Każdego dnia inna część doliny będzie atakowana przez Mogu. Kiedy po raz pierwszy zaczniesz z nimi współpracować, dokonasz pewnych odkryć i eksploracji. Gdy uzyskasz ich zaufanie, Golden Lotus wyślą cię na linię frontu.

- W miarę progresu otwierać się będą kolejne drzwi do skarbca.

- W miarę zdobywania kolejnych fragmentów historii Pandarii, będziesz mógł przynosić się Vale to the Lore Walkers.

- Lore Walkers są odpowiedzialni za ochronę wiedzy o historii Pandarii. Możesz więc przynosić im różne rzeczy i zapytać o nie, a wygłoszą ci na ich temat wykład.

- Brewmasters są rozrzuceni po świecie i poszukują rzadkich składników do swych piw.

- Gdy odnajdziesz Brewmastera, odblokowany zostanie scenariusz. Gdy go wykonasz, otrzymasz reputację do Brewmasterów.

Monk oraz system talentów:


System talentów
- Twórcy mieli na celu udostępnienie graczom możliwości odróżniania się od innych i większego dostosowania ich możliwości i umiejętności.

- Jeśli wróciłeś do gry po przerwie, mogłeś poszukać własciwego buildu dla swojej specjalizacji, wykorzystać go, i nigdy więcej nie zajmować się systemem talentów.

- Zdecydowana większość talentów nie daje graczom bezpośredniej "mocy", zamiast tego dając trudne do matematycznej oceny profity.

- W sytuacji gdy talenty dają ‘moc’, są na tym samym poziomie co dwie inne, równie potężne umiejętności. Mierzenie ich siły może odbywać się na różne sposoby, może to być losowy proc kontra coś, czego możesz użyć gdy tego chcesz.

- Nie powinieneś czuć, że jako healer musisz mieć jakiś talent. Możesz wybrać którykolwiek z 3 talentów, i cieszyć się z gry.
Tome of the Clear Mind to nowy środek, dzięki któremu możesz zmieniać glyphy i talenty, i kosztuje tylko trochę pare sztuk złota.

Monk
- Istnieje mnóstwo nowych animacji dla Monka i mnóstwo efektów czarów. Praktycznie każda umiejętność ma unikalną dla siebie animację.

- Jeśli jesteś healerem, będziesz używać trochę innych animacji niż jako melee DPS.

- Obecnie jeśli jesteś w DPS'em lub tankiem, masz pasek energii, ale tylko kilka umiejętności korzysta z tego zasobu.

- Kilka ataków korzysta z energii, pozwalając na zwiększanie się ilości drugiego zasobu, którym są białe kule Chi.

- Twórcy starają się uchwycić klimat gier takich jak np. Tekken..

- Monk nie będzie jak warrior, dlatego też nie ma takiego skilu jak Charge, ma jednak Roll, który działa trochę jak Blink.

- Inna umiejętność tej klasy to możliwość latania aż do momentu, gdy ponownie jej użyjesz lądując na ziemi.

- Spinning Crane Kick jest potężnym czarem AoE.

- Fists of Fury to jeden z potężnych trzy-punktowych combo ataków.

- Windwalker to specjalizacja melee DPS, Brewmaster to tank, a Mistreaver to specjalizacja healera.

- Jeśli wybierzesz specjalizację Mistreaver, twój pasek energii zostaje zastąpiony paskiem many. Możesz leczyć podobnie jak inni
healerzy, wciąż jednak zadajesz obrażenia melee.

Dungeony
Stormstout Brewery

- Hozen dokonali inwazji i Chen Stormstout daje wam zadanie pozbycia się ich.

- Walczą na noże, mają omamy i śpią, gdyż dorwali się do piwa. Twoim zadaniem jest rozgonienie towarzystwa skacząc po beczkach.

- Gdy zabijesz wystarczająco dużo przeciwników, Ook-ook, boss siedzący na półce na gzymsie, zejdzie na dół i rozpocznie się pierwsza walka z bossem.

- Kolejna sekcja to etap Virmen, czyli powalczymy ze złymy, szalonymi króliczkami, które zjedzą co się da.
- Największym z Virmen jest Hoptallus, kolejny boss. Atakuje furlwind i carrot breath, którego musisz unikać.

- Trzecia sekcja to stare piwo, które się zepsuło i ożyło. Pojawią się tam Stormbrew Alementals (piwołaki) i duchy.

- Końcowym bossem jest Yan-Zhu the Uncasked, czyli duży piwny żywiołak ( co Ci twórcy jarają to ja nie wiem ale też chce troche ;D)

Scholomance

- Twórcy dodali mnóstwo nowych elementów wystroju, w tym nowe modele nieumarłych.

- Jandice Barov nadal używa sporej ilości iluzji, by Cię zaatakować, walka została bardzo podrasowana.

- Lillian Voss jest teraz w pokoju pełnym szkieletów. Znajduje się tutaj, aby zemścić się na Darkmaster Gandling, który ją podpuszcza.

- Stara sala szkolna ma teraz ławki, a na ścianach przerażające obrazki, które stale nas obserwują.

- Darkmaster Gandling to końcowy boss, który nadal wysyła nas do sali pełnej nieumarłych z której trzeba uciec.

- Będzie dziewięć heroicznych lochów na 90 poziom, ponadto trzy rajdy z 14 bossami. Wszystkie rajdy będą mieć 3 poziomy trudności.

- W Cataclysm większość wysiłku poświęcono przerobieniu stref 1-60 i tworzeniu nowej zawartości, a co za tym idzie twórcy nie mieli tak naprawdę możliwości stworzenia wielu z tych nowych rodzajów elementów gry.

PvP

Areny

- W MoP pojawi się tylko jedna nowa arena

Battlegroundy

Temple of Mogu

- Umiejscowiona w starożytnej świątyni Mogu w Vale of Eternal Blossoms.

- Gracz utrzymuje artefakt, który daje buff do zadawanych obrażeń. Jego utrzymywanie daje też punkty drużynie.

- Artefakt nakłada na trzymającego go gracza klątwę, która z czasem przybiera na sile i obniża ilość otrzymywanego heala.

- Jednej osobie trudno będzie utrzymywać artefakt przez cały czas co oznacza, że będzie trzeba się zmieniać.

- Będą trzy strefy punktowe: środkowa daje 3 punkty, zewnętrzna 1.

- Rozgrywka jest bardzo szybka, znacząco różni się od pozostałych battlegroundów.

Silver Shard Mine

- Rozgrywa się pod Stranglethorn Vale w goblińskiej kopalni The Venture Co.

- Horda i Przymierze chcą uzyskać dostęp do bogatych zasobów.
- W kopalni są wózki, które wyruszają ze środka mapy i jadą w trzech różnych kierunkach, do depozytów. Gdy są w drodze, gracze mogą je przejmować podobnie jak bazy na Arathi Bassin czy Eye of the Storm.

- Obydwie frakcje starają się przejąć wózek nim dotrze do końca torów, po drodze istnieją punkty z rozjazdami, na których można przestawić zwrotnicę, co spowoduje, że wózek pojedzie w innym kierunku, dając waszej frakcji czas na przejęcie go.

Scenariusze

- Aby rozpocząć scenariusz, należy zapisać się do kolejki, tak jak w przypadku dungeonów. Każdy scenariusz jest zaprojektowany tak, by zajął od 10 do 30 minut.

- W większości są to wycięte fragmenty świata. Pozwalają wykonywać grupowe zadania, których nie dałoby się zrealizować w standardowy sposób.

- Gracze nie wykonywali grupowych zadań, bo nie mogli w przeszłości znaleźć do nich chętnych. Teraz więc grupowe questy przybierają taką formę, na którą można się zapisać do kolejki.

- Instancjonowanie eliminuje problem rywalizujących ze sobą grup, które mogłyby sobie nawzajem przeszkadzać.

- Interfejs powie nam, jakie cele należy wykonać w danym scenariuszu.

- Dla przykładu, możecie pomóc Brewmasterowi stworzyć Lightning Lager, piwo, które wytworzyć można tylko w czasie burzy. Będziecie bronić warzelni przed saurokami i gasić pożary.

- Scenariusze nie wykorzystują tradycyjnego modelu tank/healer/dps. Walka w nich przypomina bardziej robienie questów, niż przechodzenie dungeonów.

- Na dzień premiery powinno być gotowych przynajmniej pięć, a więcej zostanie dodanych w przyszłości.

- Nagrodą za każdy scenariusz będą Valor Points tak jak w przypadku dungenów.

System walk petów

Od lat Blizzard chciał wprowadzić mini-gry do World of Warcraft. Zawsze też chcieli zrobić coś więcej dla pupili, ale nie chcieli czynić ich koniecznymi. System walk pupili daje świetne rozwiązanie dla obydwu tych kwestii i pozwala graczom robić coś innego niż dungeony, rajdy, wyzwania, scenariusze czy battlegroundy.

- Interfejs pupili został w pełni zaktualizowany. Po lewej widać będzie listę wszystkich posiadanych pupili, a także tych, których nie macie, z informacją o miejscu ich zdobycia.

- Pety będą miały punkty życia, poziomy, statystyki ataku, obrony i prędkości poruszania się. Będą też miały 6 umiejętności, z których wybrać można trzy. Będzie to działać zupełnie jak system talentów postaci. Dwie umiejętności spośród których, wybrać można jedną. Wybór będzie można zmieniać poza bitwami. W miarę zdobywania kolejnych poziomów pupil odblokowują się kolejne umiejętności.

- Każdego swojego pupila będzie można nazwać. Pupile będą współdzielone przez wszystkie postacie na koncie. (podobnie ma wyglądać system achievmentów)

- Gdy stajesz do walki, widzisz sylwetki obydwu graczy oraz ich drużyny pupili naprzeciw siebie.

- W czasie gry możesz przełączać się między pupilami, których wybrałeś do walki. W czasie ataku podbiegają one do wrogiego pupila, by zadać cios.

- Kiedy wyzywasz na pojedynek innego gracza napotkanego w świecie gry, interfejs po prostu płynnie przejdzie do widoku walki. Po zakończeniu walki widok powróci do standardowego.

- W świecie pojawią się losowe zwierzaki i NPC, których możesz zaatakować, by w ten sposób zwiększyć poziom swoich petów. Ponadto będzie istniała możliwość zapisu do kolejki, by toczyć bój z innymi graczami.

- Istnieje około 100 dzikich pupili rozsianych po całym Azeroth, którre to będzie można zdobyć.

- Walki pupili będą ciekawe i casualowe. Twórcy nie chcą, by przegrana takiej walki była jakoś specjalnie dla nas znacząca, bo takie coś mogłyby powodować niechęć do całego systemu. System będzie śledził jedynie ilość zwycięstw, pomijając porażki. W czasie walki nie będzie też widać imienia postaci, a walczący gracze nie mogą ze sobą rozmawiać. Powinno to sprawiać takie samo wrażenie, jak gdybyś walczył z jakimś NPC.

Tryby wyzwań

- Tryby wyzwań to nowy rodzaj aktywności dla graczy na maksymalnym poziomie, którzy lubują się w dungeonach i rajdach. Wprowadzą nową formę konkurencyjnego PvE, nowy sposób konkurowania z innymi bez bezpośrednich konfrontacji PvP. Celem trybów wyzwań będzie zdobycie prestiżu, a nie ulepszenie naszej postaci.

- Interfejs trybów wyzwań wyświetli, które dungeony ukończyłeś w trybie wyzwania, np. "Ukończyłeś kolejny dungeon i zdobyłeś za niego brązowy medal". Każda instancja będzie mieć przypisany czas przejścia jej do zdobycia konkretnego medalu. W czasie jej przechodzenia wyświetlony będzie zegar odmierzający czas pozostały do progu medalowego.

- Zegar zawsze na początku będzie odmierzał do złotego medalu, jeśli nie zdążycie, zmieni się w srebrny, a następnie w brązowy.

- Szerokie grono graczy prawdopodobnie zdobędzie brązowe medale nawet, jeśli są stosunkowo słabi.

- Zebranie wszystkich medali danego typu da graczom dostęp do nagród:
- Wszystkie brązowe medale dadzą osiągnięcie wraz z tytułem.
- Wszystkie srebrne medale dadzą świetnie wyglądający zestaw ekwipunku, który będzie można użyć do transmogryfikacji. Wszystkie zestawy zostały specjalnie przygotowane pod każdą klasę i są unikalne. Ponadto, robimy w ich przypadku coś specjalnego, czego dotychczas nie próbowaliśmy, a mianowicie damy im wszystkim unikalny efekt wizualny, który odpalał się będzie w czasie walki naszą postacią.
- Zebranie wszystkich złotych medali nagrodzi gracza unikalnym, epickim latającym wierzchowcem zwanym Kwai-Lan, którego nie będzie można zdobyć w żaden inny sposób. Przypomina nieco swym wyglądem jedną z tych chińskich statuetek psa z głową jak u Mogu.

- Będziecie mogli przeglądać rankingi wszystkich czasów przejścia lochu na waszym serwerze, a także porównywać swoje wyniki z przyjaciółmi i gildiowiczami. Czas będzie liczony z dokładnością do milisekund. Aktualnie planuje się przechowywać czasy przejścia dla pierwszej 7.

- Tryby wyzwań w dniu premiery będą dostępne dla sześciu nowych lochów.

2 komentarze:

  1. Rzeczywiście nie wygląda aż tak źle muszę przyznać. Oblężenie Orgri to może być zajebiste:D
    Farmerstwo! Hahaha... Coś dla Laskiego:) No jedynie to cookingu etc się przyda bo to już naprawde się robi dziwna gra;p

    PVP PVP PVP PVP PVP PVP :D

    OdpowiedzUsuń
  2. No oblężenie Ogri będzie fajną sprawą :D
    Spoko blog tak dalej Dragon
    POZDRO

    OdpowiedzUsuń